翁の小さな宇宙

明日から、大人になります。

雨音子/RADWIMPS 〈歌詞和訳〉

 

 

RADWIMPSの5枚目のアルバムーアルトコロニーの定理ーに収録された楽曲です。

雨音子と書いて「あまおとこ」と読みます。 

 

 

 

雨音子/RADWIMPS

 

Nothing's on my back because I wanted it with you

僕の背中には何もないよ、君のために空けてあるんだ

And I want you too...I want you

君が本当に恋しい...

I'm still at my prime because no one will let it through

僕はまだ青春の中だ、だって君を超える人が現れないから

I want you to...I want you to

だから戻ってきてほしいんだ

 

 

You're caught up in the morning rain

ある朝、君は雨に打たれた

As always, you have called me again

するとまたいつものように僕を呼び出したね

I'll be there by seven, but I should've said eleven

7時には着くけど、11時に着くと言った方が良かったかな

Well just to make you teased again

また君を悩ませるだけだったね

 

 

I hop out from the quiet bed

静かなベッドから飛び起きて

I hop on to the private train

僕のための電車に飛び乗る

Takes forty minutes ride from here to apartment where I aim to appear

ここから40分かけて向かうんだ、僕の目指すアパートへ

 

 

I'll be you're umbrella and I'll save you from Cruella everyday

僕が君の傘になって、君を毎日災難から守るよ

 

So don't you shut me out of there as soon as all the sky is clear

だから雨雲がなくなったからって僕を締め出さないで

Because

だからさ

 

 

Nothing's on my back because I wanted it with you

僕の背中には何もないよ、君のために空けてあるんだ

And I want you too...I want you

君が本当に恋しい...

You're still at our flat where we kissed in every nook

君はまだ僕たちキスをしたあの部屋にいる

That makes me so...that makes me so...

それがまた僕をこうさせるんだ...

 

 

Good old station welcomes me

趣ある駅が僕を迎え入れる

I used to use it every week

僕は毎週のようにここに来ていた

Attendant still remembers me

駅員さんは僕を覚えていてくれて

And gently he says,Where've you been?

こう言うんだ「今までどこに行ってたのさ」

 

 

I've been round in circles like an overturning turtle, I guess so

僕はひっくり返ったカメのように堂々巡り、まったくその通りだ

I'm trying to overturn again but water in this pools me in

起き上がろうとするんだけど、溜まった雨水で溺れてしまいそうだ

 

 

Nothing's on my map because I wanted it with you

僕の地図は白紙だよ、だって君と描きたいから

And I want you too... I want you

君が恋しいよ...本当に

Lasting dream won't last, I guess this saying's coming true

醒めない夢はないとはいうけれど、それが本当になるんじゃないかって思ってる

I bet you so... I bet you so

そうであって欲しいんだ...

 

 

I finally arrive at Hilton suite

僕はヒルトンのスイートまでやってきたんだ

It's 6:08 but I rang the bell

まだ68分だったけど、僕はベルを鳴らした

I gave her name and suddenly,

そして君の名前を呼んだら

The rain has stopped to fall, and breezed

突然雨は止んで、風が吹き始めたんだ

 

 


She answers me on entry phone

彼女がインターフォン越しに答えた

My duty has been canceled off

僕の役目は終わったらしい

She said she's going out with friends

彼女は友達と出かけるそうだ

Now, there's nothing that I can say

まったく言葉が出なくて

Because I'm in charge of rainy days

本当に雨の日にしか必要とされてないんだって

 

 

 

(Way to go way to go way to go)

どうすればいい

(Where to go where to go where to go)

どこに行けばいいんだ

(Where do you go where do you go)

君はどこへ行くの?

 

 


 

Nothing's on my back because I wanted it with you

僕の背中には何もないよ、君のために空けてあるんだ

And I want you too...I want you

君が本当に恋しい...恋しいよ

I'm still at my prime because no one will let it through

僕はまだ青春の中だ、だって君を超える人が現れないから

 

I want you to... I want you to...

戻ってきて欲しいな...

 

I miss you so... I miss you so...

すごく寂しい...恋しいよ...

 

I kissed you though... I kissed you though...

君にキスをしたけど...したんだけど...

 

 

 

 

 Amazon

アルトコロニーの定理

アルトコロニーの定理

 

楽天 

アルトコロニーの定理 [ RADWIMPS ]

価格:2,650円
(2017/7/27 02:08時点)

 

 

 

 おすすめの記事