翁の小さな宇宙

明日から、大人になります。

〈歌詞和訳〉 バイ・マイ・サイ/RADWIMPS

 

 

RADWIMPSの通算8枚目のシングルーセツナレンサーに収録されたカップリング曲です。

曲名は"By my side"の発音をカタカナにしたものです。

 

 

 

バイ・マイ・サイ/RADWIMPS

Now, just now I know that I'm happy

今、まさに今、僕は幸せなんだ

because you're here with me

だって君がそばに居てくれているから

You, just you is what I reary need

君が、まさに君が、僕の欲しいもので

and all the other thougt means nothing to me

他のことは僕にとって意味なんてないんだ

 

 

'Love' is the word I reary need

「愛してる」という言葉を聞かせてくれ

because all the other word means nothing to me

だって他の言葉は僕にとって意味なんてないから

'Love' is the word I reary need

「愛してる」という言葉が聞きたいんだ

because all the other words just make me tell lies

だって他の言葉じゃ嘘になってしまうから

 

 

By my side, by my side, by my side,stay by my side, by my side

僕のそばに居て

Stay by my side , by my side, by my side, stay by my side by my side

僕のそばに居てよ

 

 

Now, just now I know that I'm lonely

今、まさに今、僕は独りぼっちだ

because you're away from me

だって君がどこかへ行ったから

You, about you, about me is about you and I’ll repeat the same verses over and over and over again until you're back to me

僕は君で、君は僕

何度も何度も同じ唄を歌うよ

君が僕のところへ帰ってくるまで

 

 

'Love' is the word I reary need

「愛」という言葉が僕には必要なんだ

so all of these affections need a place where to go

その愛情には向かう先が必要だから

'Love' is the word I reary need

「愛」という言葉が本当に必要なんだ

so please will you come back and kiss on my cheek

だから戻ってきて僕の頬にキスをして

 

 

By my side, by my side, by my side,stay by my side, by my side

僕のそばに居て

Stay by my side , by my side, by my side, stay by my side by my side

僕のそばに居てよ

 

 

流るる意志を以て 動かぬ意味を越え

僕には二つ心臓がある 君を思うと動き出すのが...

 

 

By my side, by my side, by my side,stay by my side, by my side

そばに居て

 

By my side, by my side, by my side,stay by my side, by my side

僕のそばに居て

Stay by my side , by my side, by my side, stay by my side by my side

僕のそばに居てよ

 

 

You told me that you're mine and you always kissed me instead of 'Hi'

君は僕のものだと言ってくれたし、いつもあいさつ代わりにキスをしてくれたね

but this dosen't mean that I'm head over toes in with you, whatever

だけどこれが どんな時も一緒にいるという意味ではなかったんだね

You used to beg me hug and you used to play me tricks and all these hugs and tricks we shared is now what we call a broken dreams

君はよくハグをしてと頼んできたり、僕にいたずらをしてきた

僕らのそのハグやいたずらは、今では破れた夢と呼んでるね

I hate myself when my brain tells me that I'm lying that eveything we went through was just a waste of a time

君と過ごした時間がすべて無駄だったと思ってしまう僕は、僕が大嫌いなんだ

so I'm writing this for you and I'm writing this for me within full of thanks and tears, and a pair of ring full of 'I love you'

だから君のために、そして僕のためにこの感謝と涙でいっぱいの曲を書いている

そしてお揃いの愛にあふれたペアリングを添えて

this song will almost end but that dosen't mean us too

この歌はもうすぐ終わるけど、僕たちも同じだってことはないでしょ?

well, just in case someday you come to me and says 'Hi'

もし万が一、いつか君が戻ってきたら、いつものあいさつをしよう

 

 

 

 

 

最後にたたみかける滑るような歌が聴いていて気持ちいいですよね

 

では! 

 

 

セツナレンサ

セツナレンサ